2011. április 6., szerda

Németország - Észak és Dél

Ausztriát kedvelem, Németország sem áll messze tőlem. Zöld területei a kirándulni vágyók kedvére lehetnek, épületei között a muskátlis, favázas szintén megtalálhatók. Városaiban az évszázados épületek és múzeumok mellett a jobb módú nyugat polgárai mennek haza a munkából, vásárolnak vagy isszák délutáni kávéjukat egy cukrászda teraszán.
Jártam Északon Brémában, amelynek varázslatos hangulatáról addig nem is hallottam. Persze, utána olvastam, de nem is képzeltem volna, hogy ennyire kellemes hangulatú kis sikátorai és favázas házikók alatti utcái vannak. Érdemes megnézni a főtéren lévő Dóm épületét, felkeresni a botanikus kertet, és a Brémai muzsikusok szobrát.
 Az ország déli részén több helyen megfordultam. Az egyik leglátványosabb a Bodensee és Mainau virágszigete. A tó partján fekvő Konstanz városának utcáin kávézók és cukrászdákban nincs hiány.
 A tájak és állatok mellett szívesen látogatok múzeumokat, kastélyokat is. Ludwigsburg és Herrenberg erre is lehetőséget adott.
 Ludwigsburg kastélyának parkjában nyáron virágok pompáznak, ősszel tökkiállítást rendeznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése